OBCHODNÉ PODMIENKY
I Základné ustanovenia
- Tieto všeobecné obchodné podmienky (ďalej len „ obchodné podmienky “) sú vydané podľa § 1751 a nasl. zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník (ďalej len „ Občiansky zákonník “).
- Tieto obchodné podmienky upravujú vzájomné práva a povinnosti predávajúceho:
Dessori sro
IČO: 17510325
so sídlom Lovosická 711/30, Letňany, 190 00 Praha 9
spoločnosť zapísaná v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 372469
e-mail: info@dessori.cz
telefón: +420 774 481 014
webová stránka: www.dessori.cz (ďalej je „ internetový obchod “)
a fyzické osoby, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svoju podnikateľskú činnosť ako spotrebiteľ (ďalej len „ kupujúci “) prostredníctvom internetového obchodu.
- Predávajúci sa zaväzuje za podmienok stanovených kúpnou zmluvou a týmito obchodnými podmienkami realizovať pre kupujúceho dodávky tovaru podľa jednotlivých objednávok kupujúceho a kupujúci sa zaväzuje objednaný tovar prevziať a zaplatiť predávajúcemu dohodnutú cenu.
- Ustanovenia obchodných podmienok sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy. Odchylné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred ustanoveniami týchto obchodných podmienok.
- Tieto obchodné podmienky a kúpna zmluva sa uzatvárajú v slovenskom jazyku.
II Informácie o tovare a cenách
1. Informácie o tovare, vrátane uvedenia cien jednotlivého tovaru a jeho hlavných vlastností sú uvedené pri jednotlivom tovare v katalógu internetového obchodu. Ceny sú uvedené vrátane všetkých súvisiacich poplatkov a balného. Cena je uvedená bez DPH, pretože predávajúci nie je platcom DPH. Ceny tovaru zostávajú v platnosti po dobu, počas ktorej sú zobrazované v internetovom obchode. Toto ustanovenie nevylučuje dohodnutie kúpnej zmluvy za individuálne dohodnutých podmienok.
2. Všetka prezentácia tovaru umiestnená v katalógu internetového obchodu je informatívneho charakteru a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru. Všetky ponuky predaja tovaru umiestnené internetovom obchode sú nezáväzné a predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom tohto tovaru (ustanovenie § 1732 ods. 2 Občianskeho zákonníka sa nepoužije).
3. V internetovom obchode sú zverejnené informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru, ao nákladoch za vrátenie tovaru, ak tento tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou. Informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru uvedené v internetovom obchode platia iba v prípadoch, keď je tovar doručovaný v rámci územia Slovenskej republiky.
4. Prípadné zľavy z kúpnej ceny tovaru nemožno navzájom kombinovať, ak sa nedohodne predávajúci s kupujúcim inak.
III. Objednávka a uzatvorenie kúpnej zmluvy
- Náklady vzniknuté kupujúcemu pri použití komunikačných prostriedkov na diaľku v súvislosti s uzatvorením kúpnej zmluvy (náklady na internetové pripojenie, náklady na telefónne hovory), hradí kupujúci sám. Tieto náklady sa nelíšia od základnej sadzby.
- Kupujúci vykonáva objednávku tovaru týmito spôsobmi:
- prostredníctvom svojho zákazníckeho účtu, ak vykonal predchádzajúcu registráciu v internetovom obchode,
- vyplnením objednávkového formulára bez registrácie.
- Pri zadávaní objednávky si kupujúci vyberie druh tovaru, počet kusov tovaru, spôsob platby a doručenia.
- Pred odoslaním objednávky je kupujúcemu umožnené kontrolovať a meniť údaje, ktoré do objednávky vložil. Objednávku odošle kupujúci predávajúcemu kliknutím na tlačidlo „ Objednávka zaväzujúca k platbe “. Údaje uvedené v objednávke sú predávajúcim považované za správne. Podmienkou platnosti objednávky je vyplnenie všetkých povinných údajov v objednávkovom formulári a potvrdenie kupujúceho o tom, že sa zoznámil s týmito obchodnými podmienkami a podmienkami ochrany osobných údajov.
- Bezodkladne po obdržaní objednávky zašle predávajúci kupujúcemu potvrdenie o obdržaní objednávky na emailovú adresu, ktorú kupujúci pri objednaní zadal . Toto potvrdenie je automatické a nepovažuje sa za uzavretie zmluvy. Prílohou potvrdenia o prijatí objednávky sú tieto obchodné podmienky.
- Kúpna zmluva medzi kupujúcim a predávajúcim je uzatvorená až po prijatí objednávky predávajúcim. Oznámenie o prijatí objednávky predávajúcim je doručované na emailovú adresu kupujúceho.
- V prípade, že niektorú z požiadaviek uvedených v objednávke nemôže predávajúci splniť, zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Zmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzavretá potvrdením kupujúceho o prijatí tejto ponuky predávajúcemu na jeho emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach .
- V prípade, že došlo k zjavnej technickej chybe na strane predávajúceho pri uvedení ceny tovaru v internetovom obchode, alebo v priebehu objednávania, nie je predávajúci povinný dodať kupujúcemu tovar za túto úplne zjavne chybnú cenu ani v prípade, že kupujúcemu bolo zaslané automatické potvrdenie o prijatí objednávky podľa týchto obchodných podmienok. Predávajúci informuje kupujúceho o chybe bez zbytočného odkladu a zašle kupujúcemu na jeho emailovú adresu pozmenenú ponuku. Zmenená ponuka sa považuje za nový návrh kúpnej zmluvy a kúpna zmluva je v takom prípade uzatvorená potvrdením o prijatí kupujúcim na emailovú adresu predávajúceho .
- Všetky objednávky prijaté predávajúcim sú záväzné. Kupujúci môže zrušiť objednávku, pokiaľ nie je kupujúcemu doručené oznámenie o prijatí objednávky predávajúcim. Kupujúci môže zrušiť objednávku telefonicky na telefónne číslo alebo email predávajúceho uvedený v týchto obchodných podmienkach.
IV. Zákaznícky účet
1. Na základe registrácie kupujúceho vykonanej v internetovom obchode môže kupujúci pristupovať do svojho zákazníckeho účtu. Zo svojho zákazníckeho účtu môže kupujúci vykonávať objednávanie tovaru. Kupujúci môže objednávať tovar aj bez registrácie.
2. Pri registrácii do zákazníckeho účtu a pri objednávaní tovaru je kupujúci povinný uvádzať správne a pravdivo všetky údaje. Údaje uvedené v zákazníckom účte je kupujúci pri akejkoľvek ich zmene povinný aktualizovať. Údaje uvedené kupujúcim v zákazníckom účte a pri objednávaní tovaru sú predávajúcim považované za správne.
3. Prístup k zákazníckemu účtu je zabezpečený užívateľským menom a heslom. Kupujúci je povinný zachovávať mlčanlivosť, ohľadom informácií potrebných na prístup do jeho zákazníckeho účtu. Predávajúci nenesie zodpovednosť za prípadné zneužitie zákazníckeho účtu tretími osobami.
4. Kupujúci nie je oprávnený umožniť využívanie zákazníckeho účtu tretím osobám.
5. Predávajúci môže zrušiť zákaznícky účet, a to najmä v prípade, keď kupujúci svoj zákaznícky účet dlhšie ako 1 rok nevyužíva, alebo v prípade, keď kupujúci poruší svoje povinnosti z kúpnej zmluvy alebo týchto obchodných podmienok.
6. Kupujúci berie na vedomie, že zákaznícky účet nemusí byť dostupný nepretržite, a to najmä s ohľadom na nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia predávajúceho, popr. nutnú údržbu hardvérového a softvérového vybavenia tretích osôb.
V. Platobné podmienky a dodanie tovaru
1. Cenu tovaru a prípadné náklady spojené s dodaním tovaru podľa kúpnej zmluvy môže kupujúci uhradiť nasledujúcimi spôsobmi:
- bankovým prevodom bankový účet predávajúceho č. ú.: 1881401772/5500, vedený u Raiffeisenbank as,
- prostredníctvom online platobnej brány Shopify payments,
- prostredníctvom Apple Pay,
- prostredníctvom Google Pay.
- Spoločne s kúpnou cenou je kupujúci povinný uhradiť predávajúcemu náklady spojené s dodaním tovaru v dohodnutej výške. Ak nie je ďalej uvedené výslovne inak, rozumie sa ďalej kúpnou cenou aj náklady spojené s dodaním tovaru.
- V prípade platby prostredníctvom platobnej brány postupuje kupujúci podľa pokynov príslušného poskytovateľa elektronických platieb .
- V prípade bezhotovostnej platby je kúpna cena splatná do 5 pracovných dní od odoslania objednávky kupujúcim. Záväzok kupujúceho uhradiť kúpnu cenu splnený okamihom pripísania príslušnej čiastky na bankový účet predávajúceho .
- Predávajúci nepožaduje od kupujúceho vopred žiadnu zálohu či inú obdobnú platbu. Úhrada kúpnej ceny pred odoslaním tovaru nie je zálohou.
- Predávajúci je oprávnený požadovať uhradenie celej kúpnej ceny vr. nákladov na dodanie ešte pred odoslaním tovaru kupujúcemu.
- Tovar je kupujúcemu dodaný na adresu určenú kupujúcim v objednávke.
- Voľba spôsobu dodania sa vykonáva počas objednávania tovaru. Kupujúci môže zvoliť nasledujúce spôsoby doprava :
- prostredníctvom dopravcu Zásielkovňa - doprava na adresu určenú kupujúcim, tento spôsob dopravy je spoplatnený čiastkou vo výške 99,- Kč
- prostredníctvom dopravcu Zásielkovňa - doprava na výdajné miesto dopravcu, tento spôsob dopravy je spoplatnený vo výške 69,- Kč,
- V prípade, že kúpna cena jednej objednávky prevyšuje čiastku 1.500,- Kč , poskytuje predávajúci dopravu zadarmo.
- V prípade, že je spôsob dopravy dohodnutý na základe osobitnej požiadavky kupujúceho, znáša kupujúci riziko a prípadné dodatočné náklady spojené s týmto spôsobom dopravy.
- Ak je predávajúci podľa kúpnej zmluvy povinný dodať tovar na miesto určené kupujúcim v objednávke, je kupujúci povinný prevziať tovar pri dodaní. V prípade, že je z dôvodov na strane kupujúceho nutné tovar doručovať opakovane alebo iným spôsobom, než bolo uvedené v objednávke, je kupujúci povinný uhradiť prípadné náklady spojené s opakovaným doručovaním tovaru, resp. náklady spojené s iným spôsobom doručenia.
- Pri prevzatí tovaru od prepravcu je kupujúci povinný skontrolovať neporušenosť obalov tovaru av prípade akýchkoľvek závad toto bezodkladne oznámiť predávajúcemu aj prepravcovi. V prípade stretnutia porušenia obalu svedčiaceho o neoprávnenom vniknutí do zásielky nemusí kupujúci zásielku od prepravcu prevziať.
- Predávajúci vystaví kupujúcemu daňový doklad - faktúru. Daňový doklad je odoslaný na emailovú adresu kupujúceho.
- Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru zaplatením celej kúpnej ceny za tovar, vrátane nákladov na dodanie, najskôr však prevzatím tovaru. Zodpovednosť za náhodnú skazu, poškodenie či stratu tovaru prechádza na kupujúceho okamihom prevzatia tovaru alebo okamihom, kedy mal kupujúci povinnosť tovar prevziať, ale v rozpore s kúpnou zmluvou tak neurobil .
- Ak nie je dohodnutý čas plnenia, je predávajúci povinný odovzdať tovar kupujúcemu najneskôr do 30 dní od uzavretia kúpnej zmluvy. Ak je predávajúci v omeškaní s dodaním tovaru o viac ako 30 dní, môže kupujúci od kúpnej zmluvy odstúpiť, ak predávajúci nesplní svoju povinnosť ani v dodatočnej lehote, ktorú mu k tomu kupujúci poskytol. Kupujúci môže od zmluvy odstúpiť bez dodatočnej lehoty len v prípade, že predávajúci odmietol plniť alebo je plnenie v určenom čase nevyhnutné s ohľadom na okolnosti pri uzavretí kúpnej zmluvy alebo kupujúci oznámil predávajúcemu pred uzavretím kúpnej zmluvy, že je dodanie v určitý čas nevyhnutné. V prípade odstúpenia od kúpnej zmluvy podľa tohto dojednania vráti predávajúci bez zbytočného odkladu kupujúcemu všetky peňažné plnenia, ktoré kupujúci-spotrebiteľ podľa kúpnej zmluvy uhradil.
VI. Odstúpenie od zmluvy
1. Kupujúci, ktorý uzavrel kúpnu zmluvu mimo svojej podnikateľskej činnosti ako spotrebiteľ, má právo od kúpnej zmluvy odstúpiť.
2. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy je 14 dní odo dňa, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba odlišná od dopravcu prevzala tovar, alebo
- posledný kus tovaru, ak objedná kupujúci v rámci jednej objednávky viac kusov tovaru, ktoré sú dodávané samostatne,
- poslednú položku alebo časť dodávky tovaru pozostávajúceho z niekoľkých položiek alebo častí, alebo
- prvú dodávku tovaru, ak je v zmluve dojednaná pravidelná dodávka tovaru po dohodnutú dobu.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy:
- o dodávke tovaru vyrobeného podľa požiadaviek spotrebiteľa alebo prispôsobeného jeho osobným potrebám,
- o dodávke tovaru v zapečatenom obale, ktorý z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov nie je vhodné vrátiť potom, čo ho spotrebiteľ porušil.
- Aby bola dodržaná lehota na odstúpenie od tejto zmluvy, postačuje odoslať odstúpenie od zmluvy pred uplynutím príslušnej lehoty.
- Spotrebiteľ môže odstúpiť od zmluvy akýmkoľvek jednoznačným vyhlásením urobeným voči podnikateľovi. Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci využiť vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy poskytovaný predávajúcim. Odstúpenie od kúpnej zmluvy zašle kupujúci na emailovú alebo doručovaciu adresu predávajúceho uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci potvrdí kupujúcemu bezodkladne prijatie odstúpenia od zmluvy.
- Kupujúci, ktorý odstúpil od zmluvy, je povinný vrátiť predávajúcemu tovar bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní od odstúpenia od zmluvy. Táto lehota je zachovaná, pokiaľ kupujúci odošle tovar pred jej uplynutím. Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru predávajúcemu, a to aj v tom prípade, keď tovar nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou.
- Adresa na vrátenie tovaru je: Dessori sro, U Průhonu 32/1516, 170 00 Praha 7 - Holešovice.
- Ak odstúpi kupujúci od zmluvy, vráti mu predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr však do 14 dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe kúpnej zmluvy prijal, a to rovnakým spôsobom. Predávajúci vráti kupujúcemu prijaté peňažné prostriedky iným spôsobom len vtedy, pokiaľ s tým kupujúci súhlasil a pokiaľ mu tým nevzniknú ďalšie náklady.
- Ak kupujúci zvolil iný, než najlacnejší spôsob dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka, vráti predávajúci kupujúcemu náklady na dodanie tovaru vo výške zodpovedajúcej najlacnejšiemu ponúkanému spôsobu dodania tovaru.
- Ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, nie je predávajúci povinný vrátiť prijaté peňažné prostriedky kupujúcemu skôr, ako mu kupujúci tovar odovzdá alebo preukáže, že tovar predávajúcemu odoslal, podľa toho, čo nastane skôr.
- Kupujúci je povinný vrátiť tovar nepoškodený, čistý, a pokiaľ možno v pôvodnom obale. Kupujúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku nakladania s týmto tovarom inak, než je nutné na to, aby sa oboznámil s povahou a vlastnosťami tovaru. Nárok na úhradu vzniknutej škody je predávajúci oprávnený jednostranne započítať proti nároku kupujúceho na vrátenie kúpnej ceny.
- V prípade, že predávajúci kupujúcemu poskytne k zasielanému tovaru darček, stráca odstúpením od zmluvy podľa tohto článku kupujúcim súvisiaca darovacia zmluva účinnosť. Kupujúci je tam povinný vrátiť spoločne s tovarom aj darček, ktorý mu predávajúci zaslal.
VII. Práva z chybného plnenia
- Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom zodpovednosti predávajúceho za vady, vrátane záručnej zodpovednosti predávajúceho, sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občianskeho zákonníka a príslušnými ustanoveniami zákona č. 63 Zb., o ochrane spotrebiteľa).
- Kupujúci má právo vytknúť vadu, ktorá sa na tovare prejaví v dobe dvoch (2) rokov od prevzatia. Ak vytkol kupujúci vadu oprávnene, táto doba nebeží po dobu, počas ktorej nemôže tovar kupujúci užívať.
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že predávaný tovar je v zhode s kúpnou zmluvou, najmä, že je bez vád. Predávajúci najmä odpovedá, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal
- zodpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, akosti a iným dohodnutým vlastnostiam,
- je vhodné na účel, na ktorý ho kupujúci požaduje as ktorými predávajúci súhlasil, a
- je dodané s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi na použitie.
Predávajúci taktiež zodpovedá kupujúcemu, že popri dohodnutých vlastnostiach
- je tovar vhodný na účel, na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa,
- tovar množstvom, akosťou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam veci toho istého druhu, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, aj s ohľadom na verejné vyhlásenia urobené predávajúcim alebo inou osobou v tom istom zmluvnom reťazci, najmä reklamou alebo označením,
- je tovar dodaný s príslušenstvom, vrátane obalu, a iných pokynov na použitie, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, a
- tovar zodpovedá akosťou alebo prevedením vzorky alebo predlohe, ktorú predávajúci kupujúcemu poskytol pred uzavretím zmluvy.
Predávajúci nie je viazaný vyššie uvedeným verejným vyhlásením, ak preukáže, že si ho nebol vedomý alebo že bolo v čase uzavretia kúpnej zmluvy upravené aspoň porovnateľným spôsobom, akým bolo urobené, alebo že na rozhodnutie o kúpe tovaru nemohlo mať vplyv.
- Ak sa prejaví vada počas jedného roka od prevzatia tovaru kupujúcim, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí, ibaže to povaha tovaru alebo vady vylučuje. Táto doba nebeží po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže tovar užívať, v prípade, že vadu vytkol oprávnene.
- Kupujúcemu nepatria práva z vadného plnenia, pokiaľ vadu sám spôsobil.
- Chybou tovaru nie je jeho opotrebenie spôsobené jeho obvyklým užívaním.
- Ak má tovar vadu, môže kupujúci požadovať jej odstránenie. Kupujúci môže požadovať podľa svojej voľby dodanie nového tovaru bez vady, alebo opravu tovaru , ibaže je zvolený spôsob odstránenia vady nemožný, alebo v porovnaní s druhým neprimerane nákladný. Predávajúci môže odmietnuť vadu odstrániť, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady.
- Kupujúci môže požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy , pokiaľ:
- predávajúci vadu odmietol odstrániť, alebo ju neodstránil v súlade s ust. § 2170 ods. 1 a 2 Občianskeho zákonníka,
- sa vada prejaví opakovane,
- je vada podstatným porušením kúpnej zmluvy, alebo
- je z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností zjavné, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak je vada tovaru nevýznamná. V prípade, že kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu po tom, čo obdrží tovar, alebo čo mu kupujúci preukáže, že tovar odoslal.
- Kupujúcemu, ktorý má právo z vadného plnenia, patrí aj náhrada nákladov účelne vynaložených pri uplatnení tohto práva. Pokiaľ kupujúci neuplatní právo na náhradu do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej je potrebné vytknúť vadu, súd právo neprizná, pokiaľ predávajúci namietne, že právo na náhradu nebolo uplatnené včas.
VIII. Reklamácia
- Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný označiť vadu, alebo popísať, ako sa vada prejavuje, a akým spôsobom požaduje reklamáciu vybaviť. Na uplatnenie reklamácie môže kupujúci využiť vzorový formulár na uplatnenie reklamácie poskytovaný predávajúcim.
- Adresa pre vrátenie tovaru z dôvodu vytknutia vady (reklamácia je): Dessori sro, U Průhonu 32/1516, 170 00 Praha 7 - Holešovice. Predávajúci je taktiež povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaných výrobkov a prípadne aj vo svojom sídle.
- Pri uplatnení reklamácie predávajúci kupujúcemu vystaví potvrdenie, v ktorom uvedie dátum, kedy kupujúci reklamáciu uplatnil, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie požaduje a kontaktné údaje kupujúceho na účely poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.
- Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu vrátane odstránenia vady a informovať o tom kupujúceho v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa nedohodne s kupujúcim na dlhšej lehote. Po márnom uplynutí tejto lehoty je kupujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.
- Predávajúci je taktiež povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy, dobe trvania reklamácie, prípadne písomné odôvodnenie reklamácie.
IX. Doručovanie
1. Zmluvné strany si môžu všetku písomnú korešpondenciu vzájomne doručovať prostredníctvom elektronickej pošty.
2. Kupujúci doručuje predávajúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v týchto obchodných podmienkach. Predávajúci doručuje kupujúcemu korešpondenciu na emailovú adresu uvedenú v jeho zákazníckom účte alebo v objednávke.
X. Osobné údaje
1. Podrobné informácie o ochrane osobných údajov nájdete v Zásadách ochrany osobných údajov .
XI. Mimosúdne riešenie sporov
1. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov z kúpnej zmluvy je príslušná Česká obchodná inšpekcia, so sídlom Štěpánska 796/44, 120 00 Praha 2, IČO: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs . Platformu pre riešenie sporov on-line nachádzajúcu sa na internetovej adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využiť pri riešení sporov medzi predávajúcim a kupujúcim z kúpnej zmluvy.
2. Európske spotrebiteľské centrum Česká republika, so sídlom Štěpánska 796/44, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) č. 524/2013 zo dňa 21. mája 2013 o riešení spotrebiteľských sporov on-line ao zmene nariadenia (ES) č. 2006/2004 a smernice 2009/22/ES (nariadenie o riešení spotrebiteľských sporov on-line).
3. Predávajúci je oprávnený na predaj tovaru na základe živnostenského oprávnenia. Živnostenskú kontrolu vykonáva v rámci svojej pôsobnosti príslušný živnostenský úrad. Česká obchodná inšpekcia vykonáva vo vymedzenom rozsahu okrem iného dozor nad dodržiavaním zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa.
XII. Záverečné ustanovenia
- Všetky dojednania medzi predávajúcim a kupujúcim sa riadia právnym poriadkom Slovenskej republiky. Pokiaľ vzťah založený kúpnou zmluvou obsahuje medzinárodný prvok, potom strany dojednávajú, že vzťah sa riadi právom Českej republiky. Týmto nie sú dotknuté práva spotrebiteľa vyplývajúce zo všeobecne záväzných právnych predpisov.
- Ustanovenia Občianskeho zákonníka týkajúce sa ochrany spotrebiteľa a zákona o ochrane spotrebiteľa sa nevzťahujú na osoby, ktoré využívajú služby Internetového obchodu ako podnikatelia. Ak uvedie osoba v objednávke svoje identifikačné číslo, má sa za to, že koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti a berie na vedomie, že sa na jeho objednávku neaplikujú platné právne predpisy týkajúce sa ochrany spotrebiteľa. Za podnikateľa sa, za podmienok ustanovených Občianskym zákonníkom, považuje tiež každá osoba, ktorá uzatvára zmluvy súvisiace s vlastnou obchodnou, výrobnou alebo obdobnou činnosťou či pri samostatnom výkone svojho povolania, prípadne osoba, ktorá koná v mene alebo na účet Podnikateľa. Na účely týchto obchodných podmienok sa podnikateľom rozumie ten, kto koná v súlade s predchádzajúcou vetou v rámci svojej podnikateľskej činnosti.
- Všetky práva k internetovému obchodu predávajúceho, najmä autorské práva k obsahu, vrátane rozvrhnutia internetového obchodu, fotiek, videí, grafík, ochranných známok, logá a ďalšieho obsahu a prvkov, patria predávajúcemu. Je zakázané kopírovať, upravovať alebo inak používať internetový obchod alebo jeho časť bez súhlasu predávajúceho.
- Predávajúci nenesie zodpovednosť za chyby vzniknuté v dôsledku zásahov tretích osôb do internetového obchodu alebo v dôsledku jeho použitia v rozpore s jeho určením. Kupujúci nesmie pri využívaní internetového obchodu používať postupy, ktoré by mohli mať negatívny vplyv na jeho prevádzku a nesmie vykonávať žiadnu činnosť, ktorá by mohla jemu alebo tretím osobám umožniť neoprávnene zasahovať či neoprávnene užiť programové vybavenie alebo ďalšie súčasti tvoriace internetový obchod a užívať internetový obchod alebo jeho časti či softvérové vybavenie takým spôsobom, ktorý by bol v rozpore s jeho určením alebo účelom.
- Kupujúci týmto preberá na seba nebezpečenstvo zmeny okolností v zmysle § 1765 ods. 2 Občianskeho zákonníka.
- Kúpna zmluva vrátane obchodných podmienok je archivovaná predávajúcim v elektronickej podobe a nie je prístupná.
- Znenie obchodných podmienok môže predávajúci meniť či dopĺňať. Týmto ustanovením nie sú dotknuté práva a povinnosti vzniknuté po dobu účinnosti predchádzajúceho znenia obchodných podmienok.
Tieto obchodné podmienky nadobúdajú účinnosť dňom 22.04.2025