Reklamačný poriadok upravuje spôsob a podmienky reklamácie tovaru zakúpeného na internetovom obchode Dessori (ďalej len „internetový obchod“) prevádzkovaného spoločnosťou
Dessori sro
IČO: 17510325
so sídlom Lovosická 711/30, Letňany, 190 00 Praha 9
spoločnosť zapísaná v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe, oddiel C, vložka 372469
e-mail: hello@dessori.com
telefón: doplňte
(ďalej len „predávajúci“)
ADRESA NA DORUČOVANIE REKLAMÁCIÍ:
Dessori sro, U Průhonu 32/1516, 170 00 Praha 7 - Holešovice
Tento reklamačný poriadok sa použije výlučne vo vzťahu k fyzickej osobe, ktorá uzatvára kúpnu zmluvu mimo svojej podnikateľskej činnosti ako spotrebiteľ (ďalej len „kupujúci“) prostredníctvom internetového obchodu.
Aké vady je možné reklamovať?
- Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že predávaný tovar je v zhode s kúpnou zmluvou , najmä, že je bez vád. Predávajúci najmä odpovedá, že v čase, keď kupujúci tovar prevzal
- zodpovedá dohodnutému popisu, druhu a množstvu, akosti a iným dohodnutým vlastnostiam,
- je vhodné na účel, na ktorý ho kupujúci požaduje as ktorými predávajúci súhlasil, a
- je dodané s dohodnutým príslušenstvom a pokynmi na použitie.
Predávajúci taktiež zodpovedá kupujúcemu, že popri dohodnutých vlastnostiach
- je tovar vhodný na účel, na ktorý sa vec tohto druhu obvykle používa,
- tovar množstvom, akosťou a ďalšími vlastnosťami, vrátane životnosti, zodpovedá obvyklým vlastnostiam veci toho istého druhu, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, aj s ohľadom na verejné vyhlásenia urobené predávajúcim alebo inou osobou v tom istom zmluvnom reťazci, najmä reklamou alebo označením,
- je tovar dodaný s príslušenstvom, vrátane obalu, a iných pokynov na použitie, ktoré môže kupujúci rozumne očakávať, a
- tovar zodpovedá akosťou alebo prevedením vzorky alebo predlohe, ktorú predávajúci kupujúcemu poskytol pred uzavretím zmluvy.
Predávajúci nie je viazaný vyššie uvedeným verejným vyhlásením, ak preukáže, že si ho nebol vedomý alebo že bolo v čase uzavretia kúpnej zmluvy upravené aspoň porovnateľným spôsobom, akým bolo urobené, alebo že na rozhodnutie o kúpe tovaru nemohlo mať vplyv.
- Ak sa prejaví vada počas jedného roka od prevzatia tovaru kupujúcim, má sa za to, že tovar bol vadný už pri prevzatí, ibaže to povaha tovaru alebo vady vylučuje. Táto doba nebeží po dobu, počas ktorej kupujúci nemôže tovar užívať, v prípade, že vadu vytkol oprávnene.
- Kupujúcemu nepatria práva z vadného plnenia, pokiaľ vadu sám spôsobil.
- Chybou tovaru nie je jeho opotrebenie spôsobené jeho obvyklým užívaním.
Aká je záručná doba?
Kupujúci má právo vytknúť vadu, ktorá sa na tovare prejaví v dobe dvoch (2) rokov od prevzatia. Ak vytkol kupujúci vadu oprávnene, táto doba nebeží po dobu, počas ktorej nemôže tovar kupujúci užívať.
Aké práva z chybného plnenia má kupujúci?
- Ak má tovar vadu, môže kupujúci požadovať jej odstránenie. Kupujúci môže požadovať podľa svojej voľby dodanie nového tovaru bez vady, alebo opravu tovaru , ibaže je zvolený spôsob odstránenia vady nemožný, alebo v porovnaní s druhým neprimerane nákladný. Predávajúci môže odmietnuť vadu odstrániť, ak je to nemožné alebo neprimerane nákladné s ohľadom na význam vady a hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady.
- Kupujúci môže požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od zmluvy , pokiaľ:
- predávajúci vadu odmietol odstrániť, alebo ju neodstránil v súlade s ust. § 2170 ods. 1 a 2 Občianskeho zákonníka,
- sa vada prejaví opakovane,
- je vada podstatným porušením kúpnej zmluvy, alebo
- je z vyhlásenia predávajúceho alebo z okolností zjavné, že vada nebude odstránená v primeranom čase alebo bez značných ťažkostí pre kupujúceho.
- Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak je vada tovaru nevýznamná. V prípade, že kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy, predávajúci vráti kupujúcemu kúpnu cenu po tom, čo obdrží tovar, alebo čo mu kupujúci preukáže, že tovar odoslal.
Má kupujúci právo na náhradu účelne vynaložených nákladov pri uplatnení reklamácie?
Kupujúcemu, ktorý má právo z vadného plnenia, patrí aj náhrada nákladov účelne vynaložených pri uplatnení tohto práva. Pokiaľ kupujúci neuplatní právo na náhradu do jedného mesiaca po uplynutí lehoty, v ktorej je potrebné vytknúť vadu, súd právo neprizná, pokiaľ predávajúci namietne, že právo na náhradu nebolo uplatnené včas.
Ako má kupujúci postupovať pri reklamácii?
- Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný označiť vadu, alebo popísať, ako sa vada prejavuje, a akým spôsobom požaduje reklamáciu vybaviť. Na uplatnenie reklamácie môže kupujúci využiť vzorový formulár na uplatnenie reklamácie poskytovaný predávajúcim.
- Adresa pre vrátenie tovaru z dôvodu vytknutia vady (reklamácia je): Dessori sro, U Průhonu 32/1516, 170 00 Praha 7 - Holešovice. Predávajúci je taktiež povinný prijať reklamáciu v ktorejkoľvek prevádzke, v ktorej je prijatie reklamácie možné s ohľadom na sortiment predávaných výrobkov a prípadne aj vo svojom sídle.
- Pri uplatnení reklamácie predávajúci kupujúcemu vystaví potvrdenie, v ktorom uvedie dátum, kedy kupujúci reklamáciu uplatnil, čo je jej obsahom, aký spôsob vybavenia reklamácie požaduje a kontaktné údaje kupujúceho na účely poskytnutia informácie o vybavení reklamácie.
- Predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu vrátane odstránenia vady a informovať o tom kupujúceho v lehote 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, ak sa nedohodne s kupujúcim na dlhšej lehote. Po márnom uplynutí tejto lehoty je kupujúci oprávnený odstúpiť od zmluvy alebo požadovať primeranú zľavu z kúpnej ceny.
- Predávajúci je taktiež povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy, dobe trvania reklamácie, prípadne písomné odôvodnenie reklamácie.
Aká je rozhodná právna úprava?
Práva a povinnosti zmluvných strán ohľadom zodpovednosti predávajúceho za vady, vrátane záručnej zodpovednosti predávajúceho, sa riadia príslušnými všeobecne záväznými predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174 Občianskeho zákonníka a príslušnými ustanoveniami zákona č. 63 Zb., o ochrane spotrebiteľa).
Tento Reklamačný poriadok je platný a účinný od (doplňte dátum zverejnenia) .